Kontakta Mjällbyhälsan
Observera
På grund av sekretess och patientsäkerhet besvarar Mjällbyhälsan ingen epost. All extern kommunikation görs över telefon samt på "Mjällbyhälsans app för Digital vård" eller genom "Mina Vårdkontakter".
Tidbokning, rådgivning och förnyelse av recept görs genom att ringa på våra telefontider.
- Öppettider: Måndag – fredag | 7.00 – 16.00
- Tidsbokning och rådgivning telefon: 0456-334 739
Telefontider: Måndag – fredag | 8.00 – 10.00, 13.00 – 14.30
Det är oftast många i kö speciellt måndagar och tisdagar, men stanna kvar om du har möjlighet i telefonkön så kommer vi att svara. Vi svarar på alla samtal som ringer på telefontiden, förutsatt att du inte gör ett aktivt val genom att lägga på luren. Så vi ber dig ha tålamod.
- Receptförnyelse:
Ber vi dig ringa på eftermiddagstiden då det oftast är ett mindre antal patienter som ringer och lättare att komma fram. Receptförnyelse tar 5 arbetsdagar innan du kan hämta det på apoteket så var ute i god tid med förnyelsen.
- Provtagning:
Provtagning mellan 7.00 – 9.00 eller enligt överenskommelse. Ordination på prover måste finnas!
- Avbokning av tider:
Kan göras till Valjehälsans reception på telefon 0456-329 63 eller på Mjällbyhälsans app för Digital vård.
Digital vård
Mjällbyhälsan erbjuder digital vård alla vardagar mellan kl 08.00-17.00.
Med Mjällbyhälsans app för digital vård har du möjlighet att få rådgivning via chatt med sjuksköterska. Efter behov kan kontakten leda vidare till läkarbedömning eller kontakt med kurator eller fysioterapeut.
Mina vårdkontakter
Med e-tjänsten Mina vårdkontakter kan du kontakta din mottagning dygnet runt och du får svar inom några dagar. Allt du behöver är ett personligt användarkonto.
Om Mjällbyhälsan har stängt!
Ring 1177 Sjukvårdsrådgivningen om du eller någon anhörig blivit sjuk och behöver råd av en sjuksköterska. Öppet dygnet runt.
Ring alltid 112 vid akutfall!